Všeobecné informace

Přeměna automobilů na oázu klidu
Bosch chce znát názory řidičů na automatizované řízení

  • Téměř dvě třetiny řidičů by na dlouhých cestách primárně využily samořídící automobily
  • Technologie automatizovaného řízení je velkým impulsem pro nákup nového vozu
  • Řidiči by raději za volantem více relaxovali a povídali si se spolucestujícími

    Stuttgart, Německo – „Netlač se na něj.“ „Nejezdi tak rychle.“ Nebo: „Ten semafor jsi mohl klidně projet.“ To jsou poznámky, které řidiči velmi často slyší od svých spolucestujících. Brzy by to ale mohlo být minulostí. Automatizované řízení mění řidiče na cestující – a vozy na řidiče. V budoucnu se budou vozy řídit samy a to pouhým stisknutím tlačítka, kdykoliv bude řidič chtít. Přitom budou dodržovat pravidla silničního provozu a rychlostní omezení, což učiní řízení bezpečnějším. Mnoho respondentů touží po samořídícím voze, kterému by přenechali stres a povinnosti spojené s řízením. Podle nedávného průzkumu pro Bosch v šesti zemích (Brazílie, Čína, Německo, Francie, Japonsko a USA), by měli řidiči zájem přenechávat řízení vozu samotnému zejména při parkování nebo v dopravních zácpách. Většina dotazovaných řidičů by využila čas, kdy otěže řízení přebírá vůz, k dívání se z okna, vychutnávání si scenérie (63 procent) a k povídání si se spolucestujícími (61 procent).

    Více komfortu a méně stresu za volantem
    Za několik málo let budou samořídící vozy běžnou součástí dopravy. Respondenti doufají hlavně v to, že automatizované řízení bude znamenat více komfortu a podstatně méně stresu za volantem. Vozidlo budoucnosti – které zcela zbaví řidiče potřeby otáčet volantem, sešlapávat plynový pedál a brzdu – je primárně chápáno jako něco užitečného na dlouhých cestách (67 procent) a volnočasových vyjížďkách (61 procent). Většina dotazovaných očekává významné zlepšení pohodlí (68 procent) a bezpečnosti (60 procent) v mnoha každodenních situacích, jako například při hledání volného parkovacího místa ve městech. Průzkum také odhaluje zajímavý žebříček nejvíce žádaných funkcí automatizovaného řízení: parkování bylo zmiňováno vcelku často (65 procent), stejně tak jako automatizované vyhledávání volného parkovacího místa v centrech měst (60 procent) a jízda dopravními zácpami bez stresu (59 procent).

    Využití času k odpočinku jako cestující
    Odpočinout si, pohodlně se usadit, dívat se z okna a užívat si scenérii: takto si většina řidičů představuje alternativu stálé koncentrace za volantem. Z celkového počtu dotazovaných uvedlo 63 procent respondentů, že by rádi v průběhu samořízené jízdy relaxovali. I více času na konverzaci se spolucestujícími bylo pro respondenty stejně důležitým faktorem. Díky nabízeným možnostem automatizovaného řízení se auta stávají pro zákazníky zajímavějšími. Více než polovina účastníků průzkumu (54 procent) s tímto prohlášením souhlasí. Zejména pro mužské respondenty jsou nové technologie důležitým prodejním bodem, kdy 52 procent dotazovaných mužů uvádí, že technologie automatizovaného řízení by zvýšila jejich zájem o pořízení si nového vozu. Obecně platí, že čím mladší je řidič, tím větší je jeho zájem o vůz s funkcemi automatizovaného řízení.

    Koncepce průzkumu a metodika
    V průzkumu zaměřeném na automatizované řízení se Bosch zeptal asi 6 000 oprávněných řidičů v šesti zemích: Brazílie, Čína, Německo, Francie, Japonsko a USA. Za každou zemi odpovídalo 1 000 respondentů ve věku 16 let a výše. Účastníci byli zvoleni na základě kritérií definovaných společnostmi Bosch a Lightspeed Research.

    Kontakt pro novináře:
    Jörn Ebberg
    Tel.: +49 711 811-26223

    Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2016 dosáhly její prodeje částky 43,9 miliard eur, což odpovídá podílu 60 % na celkových tržbách skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions nabízí mimořádné kompetence ve třech hlavních oblastech mobility – automatizace, elektrifikace a síťové propojení – a svým zákazníkům nabízí řešení mobility založené na celostním přístupu. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

    Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 390 000 lidí (k 31. 12. 2016). Tržby firmy za rok 2016 dosáhly hodnoty 73,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 59 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 120 lokalitách po celém světě.

    Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, press.bosch.cz, twitter.com/BoschPresse.

    PI 9742 - červenec 2017

    Tisková informace v němčině (DE) Tisková informace v angličtině (EN)

    *)  Obrázky ve formátu JPEG otevřené v prohlížeči mohou být uloženy na pevný disk stisknutím pravého tlačítka myši na ploše obrázku a výběrem "Uložit obrázek jako...", popř. "Save Image as".


  • Skok na vrchol stránkynahoru